EU07-539 PKP Cargo (EVN)
lokomotywa elektryczna uniwersalna
EU07-539 z numerami EVN
cechy modelu
numer katalogowy
107004
przewoźnik
PKP CARGO Grupa PKP
europejski numer pojazdu (EVN)
91 51 5 140 040-4
identyfikator literowy państwa rejestracji pojazdu i identyfikator literowy dysponenta pojazdu (VKM)
PL-PKPC
identyfikator cyfrowy eksploatującego pojazd
2151
epoka
VIa
przydział
PKP Cargo Południowy Zakład Spółki w Nowym Sączu
napis na pudle:
POŁUDNIOWY
ZAKŁAD SPÓŁKI
Naprawa rewizyjna
PKP CARGO TABOR - Ostrów Wielkopolski
22.06.2010
typ odbieraków
AKP-4E, oba ze ślizgiem podwójnym
reflektory
halogenowe w klasycznych obudowach
cechy oryginału
producent
HCP, Poznań
rok budowy
1991
typ
303E
numer fabryczny
303E-439
opis
Model lokomotywy EU07-539, w malowaniu spółki PKP CARGO Grupa PKP. Stan na koniec roku 2013, zaraz po otrzymaniu u dołu ścian bocznych znaków informujących o państwach członkowskich, w których pojazd uzyskał dopuszczenie do eksploatacji, oraz znaków o dopuszczalnej prędkości eksploatacyjnej. Wtedy też, lokomotywa już posiadała numery EVN na wszystkich ścianach. Wpierw, w 2011 roku otrzymała je na ścianach bocznych, jednakże inną niż później stosowana, wąską czcionką. We wrześniu tego samego roku, zaraz za numerami inwentarzowymi, błędnie dodano literę „E”. Błędnie, gdyż według wytycznych PLK jedynie lokomotywy EU07 typu 4E miały je otrzymywać, celem odróżnienia od lokomotyw EU07 typu 303E. A lokomotywa EU07-539 należy właśnie do typu 303E. Dlatego też szybko litery te zamalowano. W 2012 roku na prawej ścianie pojawiło się duże graffiti zasłaniające logo i nazwę przewoźnika oraz numer EVN. W roku 2013 je usunięto i przywrócono wszelkie elementy graficzne jakie się pod nim znajdowały, jednakże numer EVN odtworzono wykorzystując już standardową czcionkę. To spowodowało, że numer EVN jest napisany na lewej ścianie bocznej inną czcionką niż na prawej! Numery EVN naniesiono także na czoła. Również w 2013 roku, ale już nieco później, pod koniec roku, u dołu ścian bocznych dodano znaki, o jakich wspomniano na początku tekstu. Model odzwierciedla wygląd maszyny z tego właśnie okresu. Lokomotywa przydzielona była do Południowego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A. w Nowym Sączu. Ostatnią naprawę rewizyjną (R4) przeprowadzoną przez PKP CARGO TABOR Ostrów Wielkopolski, zakończono 22.06.2010 r. Podczas niej lokomotywa otrzymała niebieskie malowanie PKP CARGO. W treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „POŁUDNIOWY ZAKŁAD SPÓŁKI”, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „PKP CARGO TABOR - Ostrów Wielkopolski Napr. rew. 22.06.2010".
Lokomotywa ta prowadziła między innymi tak interesujące pociągi, jak składy polskich Pendolino, czy skład wagonów Inspiro Warszawskiego Metra.
Oryginał nadal znajduje się w eksploatacji i wciąż posiada wygląd jak niniejsza miniatura.
„Właścicielem znaku jest PKP CARGO S.A. Znak wykorzystano na podstawie umowy licencyjnej nr. CCP/3561/72/2013”