Home Lokomotywy  EU07-442 PKP Intercity

EU07-442 PKP Intercity

Nr. Kat. 107025
Kod produktu:4260409150256
Dostępność:Dostępny
Producent:Schlesienmodelle
Cena: 749,00
#ST(card_info_ilosc) #ST(card_info_ilosc_duza)
Opis produktu

!!! UWAGA !!! Niektóre modele mogą mieć niedociągnięcia estetyczne przy reflektorach. Są pełno sprawne i technicznie w porządku. Przeceniliśmy te modele z upustem 40%.



lokomotywa elektryczna pasażerska

EP07-442

 

 

cechy modelu

 

numer katalogowy

107025

przewoźnik

PKP Intercity S. A.

epoka

VIa

lata w których model i oryginał wyglądały tak samo

2012-2015

przydział

PKP Intercity S.A. Zakład Północny w Gdyni

napis na pudle (naklejka):

PKP INTERCITY

Zakład Północny

Naprawa rewizyjna

Zakład Północny w Gdyni

06.06.2012

wózki

            typowe dla 303E

odbieraki

typu 5ZL ze ślizgiem bliźniaczym (Stemmann) nad kabiną 1, oraz typu AKP-4E ze ślizgiem bliźniaczym (Stemmann) nad kabiną 2

ilość odgromników

2

kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych

            typowe dla 303E

reflektory

halogenowe typu KPM-24 w klasycznych obudowach z pręcikami (pionowo, we wszystkich reflektorach)

aparat cięgłowy

przystosowany do sprzęgu śrubowego i samoczynnego

zderzaki

z pochwą od strony tarczy zderzakowej

skrzynia boczników indukcyjnych

wypukła

wycieraczki

            dwuramienne

ogrzewanie szyb czołowych

            szyby grzejne

data premiery modelu

11.2023

 

 

cechy oryginału

 

producent

HCP, Poznań

rok produkcji

1987

typ

303E

numer fabryczny

342

wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu

            25

 

 

opis

 

Model lokomotywy EP07-442, w malowaniu tak zwanym „trapez”.

Stan na rok 2012 (i do 2015), zaraz po naprawie rewizyjnej 1P4/2 (R2) przeprowadzonej przez Zakład Północny w Gdyni (ten sam, w którym lokomotywa stacjonuje), zakończonej 06.06.2012 r. Co ciekawe, podczas niej lokomotywa otrzymała malowanie zbliżone do fabrycznego HCP, czyli tak zwane „trapez” (wcześniej posiadała granatowe malowanie PKP Intercity S.A. – tak zwane „denaturat”). W związku z tym, w treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „PKP INTERCITY Zakład Północny” w formie charakterystycznej kolorowej naklejki z logo IC, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „Naprawa P4: 06.06.2012 Zakład Północny w Gdyni".

Różnica pomiędzy fabrycznym malowaniem HCP, a wykonanym na tej maszynie polega na zastosowanych barwach – nie są bowiem takie, jak na lokomotywach gdy opuszczały bramę fabryki. Pudło posiada odcienie zieleni typowe dla ostatniego, stosowanego od 2003 roku podczas napraw okresowych, ujednoliconego schematu malowania w barwy zieleni. Dach jednak odbiega od tego schematu, gdyż jest ciemniejszy. Całe podwozie z wózkami, odgarniaczami i zderzakami zaś jest nietypowo ciemno szare. Lokomotywa ta, była jedną z dwóch maszyn pomalowanych w taki sposób (drugą była EP07-338).

Charakterystycznym elementem wyglądu tej lokomotywy są, prócz zielonego obecnie już nie stosowanego malowania, znajdujące się na obu ścianach bocznych, zaraz obok naklejek z przydziałem, naklejki z herbem Gdyni.

Do lokomotywowni w Gdyni Grabówku maszyna ta trafiła dopiero w 2008 roku, wraz z wejściem na stan PKP Intercity S.A. i wpisaniem na stan Zakładu Północnego. Wcześniej, lokomotywa ta była związana przez wiele lat z lokomotywownią w Szczecinie, a jeszcze wcześniej – bezpośrednio po przyjęciu na stan PKP, przez kilka lat z lokomotywownią w Krakowie Prokocimiu. Po drodze lokomotywę modernizowano, w tym do standardu EP07, a w 2001 roku weszła na stan PKP CARGO S.A.

Od momentu wspomnianej na wstępie naprawy rewizyjnej, do początku 2015 roku, wygląd lokomotywy nie zmieniał się, poza szybkim i znacznym pociemnieniu całego podwozia, jakie stało się niemal czarne, z oryginalnego ciemno szarego.

W lutym 2015 roku lokomotywę odstawiono na terenie macierzystej lokomotywowni w oczekiwaniu na kolejną naprawę P4. Ostatecznie wróciła do służby na początku sierpnia tego samego roku, po przeprowadzonym przeglądzie P3 i podniesieniu limitu kilometrów. Przy okazji odświeżono malowanie czół (tylko środkowego fragmentu, bez linii okien i bez czołownicy), oraz dodano numery EVN u dołu ścian bocznych i w skróconej formie na czołownicach. W styczniu 2016 roku lokomotywa została ponownie odstawiona, kolejny raz w oczekiwaniu na naprawę P4.

Podczas kolejnej naprawy rewizyjnej (1P4/3), przeprowadzonej w ZNTKiM w Gdańsku, a zakończonej 14.12.2016 r., znów zmieniło się malowanie lokomotywy i znów na historyczne – tym razem zbliżone do fabrycznego z okresu, gdy już obowiązywały żółte czoła. Zmienił się także wtedy nieco wygląd zewnętrzny lokomotywy - na dachu zamontowano klimatyzatory kabin.

 

 

„Właścicielem znaku jest PKP Intercity S.A. Znak wykorzystano na podstawie umowy licencyjnej nr 001/2013.”


PODOBNE PRODUKTY