EU07-442 PKP Intercity
!!! UWAGA !!! Niektóre modele mogą mieć niedociągnięcia estetyczne przy reflektorach. Są pełno sprawne i technicznie w porządku. Przeceniliśmy te modele z upustem 40%.
lokomotywa elektryczna pasażerska
EP07-442
cechy modelu
numer katalogowy
107025
przewoźnik
PKP Intercity S. A.
epoka
VIa
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
2012-2015
przydział
PKP Intercity S.A. Zakład Północny w Gdyni
napis na pudle (naklejka):
PKP INTERCITY
Zakład Północny
Naprawa rewizyjna
Zakład Północny w Gdyni
06.06.2012
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
typu 5ZL ze ślizgiem bliźniaczym (Stemmann) nad kabiną 1, oraz typu AKP-4E ze ślizgiem bliźniaczym (Stemmann) nad kabiną 2
ilość odgromników
2
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
halogenowe typu KPM-24 w klasycznych obudowach z pręcikami (pionowo, we wszystkich reflektorach)
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego i samoczynnego
zderzaki
z pochwą od strony tarczy zderzakowej
skrzynia boczników indukcyjnych
wypukła
wycieraczki
dwuramienne
ogrzewanie szyb czołowych
szyby grzejne
data premiery modelu
11.2023
cechy oryginału
producent
HCP, Poznań
rok produkcji
1987
typ
303E
numer fabryczny
342
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
25
opis
Model lokomotywy EP07-442, w malowaniu tak zwanym „trapez”.
Stan na rok 2012 (i do 2015), zaraz po naprawie rewizyjnej 1P4/2 (R2) przeprowadzonej przez Zakład Północny w Gdyni (ten sam, w którym lokomotywa stacjonuje), zakończonej 06.06.2012 r. Co ciekawe, podczas niej lokomotywa otrzymała malowanie zbliżone do fabrycznego HCP, czyli tak zwane „trapez” (wcześniej posiadała granatowe malowanie PKP Intercity S.A. – tak zwane „denaturat”). W związku z tym, w treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „PKP INTERCITY Zakład Północny” w formie charakterystycznej kolorowej naklejki z logo IC, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „Naprawa P4: 06.06.2012 Zakład Północny w Gdyni".
Różnica pomiędzy fabrycznym malowaniem HCP, a wykonanym na tej maszynie polega na zastosowanych barwach – nie są bowiem takie, jak na lokomotywach gdy opuszczały bramę fabryki. Pudło posiada odcienie zieleni typowe dla ostatniego, stosowanego od 2003 roku podczas napraw okresowych, ujednoliconego schematu malowania w barwy zieleni. Dach jednak odbiega od tego schematu, gdyż jest ciemniejszy. Całe podwozie z wózkami, odgarniaczami i zderzakami zaś jest nietypowo ciemno szare. Lokomotywa ta, była jedną z dwóch maszyn pomalowanych w taki sposób (drugą była EP07-338).
Charakterystycznym elementem wyglądu tej lokomotywy są, prócz zielonego obecnie już nie stosowanego malowania, znajdujące się na obu ścianach bocznych, zaraz obok naklejek z przydziałem, naklejki z herbem Gdyni.
Do lokomotywowni w Gdyni Grabówku maszyna ta trafiła dopiero w 2008 roku, wraz z wejściem na stan PKP Intercity S.A. i wpisaniem na stan Zakładu Północnego. Wcześniej, lokomotywa ta była związana przez wiele lat z lokomotywownią w Szczecinie, a jeszcze wcześniej – bezpośrednio po przyjęciu na stan PKP, przez kilka lat z lokomotywownią w Krakowie Prokocimiu. Po drodze lokomotywę modernizowano, w tym do standardu EP07, a w 2001 roku weszła na stan PKP CARGO S.A.
Od momentu wspomnianej na wstępie naprawy rewizyjnej, do początku 2015 roku, wygląd lokomotywy nie zmieniał się, poza szybkim i znacznym pociemnieniu całego podwozia, jakie stało się niemal czarne, z oryginalnego ciemno szarego.
W lutym 2015 roku lokomotywę odstawiono na terenie macierzystej lokomotywowni w oczekiwaniu na kolejną naprawę P4. Ostatecznie wróciła do służby na początku sierpnia tego samego roku, po przeprowadzonym przeglądzie P3 i podniesieniu limitu kilometrów. Przy okazji odświeżono malowanie czół (tylko środkowego fragmentu, bez linii okien i bez czołownicy), oraz dodano numery EVN u dołu ścian bocznych i w skróconej formie na czołownicach. W styczniu 2016 roku lokomotywa została ponownie odstawiona, kolejny raz w oczekiwaniu na naprawę P4.
Podczas kolejnej naprawy rewizyjnej (1P4/3), przeprowadzonej w ZNTKiM w Gdańsku, a zakończonej 14.12.2016 r., znów zmieniło się malowanie lokomotywy i znów na historyczne – tym razem zbliżone do fabrycznego z okresu, gdy już obowiązywały żółte czoła. Zmienił się także wtedy nieco wygląd zewnętrzny lokomotywy - na dachu zamontowano klimatyzatory kabin.
„Właścicielem znaku jest PKP Intercity S.A. Znak wykorzystano na podstawie umowy licencyjnej nr 001/2013.”