Home Lokomotywy  EU07-442 PKP Intercity EVN

EU07-442 PKP Intercity EVN

Nr. Kat. 107026
Kod produktu:4260409150263
Dostępność:Dostępny
Stan magazynowy:25
Producent:Schlesienmodelle
Cena: 1093,00
Ilość
#ST(card_info_ilosc) #ST(card_info_ilosc_duza)
Opis produktu
Lokomotywa elektryczna pasażerska EP07-442 EVN 303E PKP Intercity Epoka VI

Model firmy Schlesienmodelle w skali 1:87 H0 analogowy bez dekodera (z gniazdem MTC21). 

- Oświetlenie biało / czerwone zmieniające się z kierunkiem jazdy.
- Oświetlenie kabiny maszynisty zmieniające się z kierunkiem jazdy.
- Napęd na 4 osi bez gumek przyczepnościowych (Oś z gumkami jest dołożona osobno)
- Sprężynujące zderzaki.
- Otwierane drzwi do kabiny maszynisty.
- Minimalny promień łuku dla modelu wynosi 350mm.

 

Model lokomotywy EP07-442, w malowaniu tak zwanym „trapez”.

Stan na rok 2012 (i do 2015), zaraz po naprawie rewizyjnej 1P4/2 (R2) przeprowadzonej przez Zakład Północny w Gdyni (ten sam, w którym lokomotywa stacjonuje), zakończonej 06.06.2012 r. Co ciekawe, podczas niej lokomotywa otrzymała malowanie zbliżone do fabrycznego HCP, czyli tak zwane „trapez” (wcześniej posiadała granatowe malowanie PKP Intercity S.A. – tak zwane „denaturat”). W związku z tym, w treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „PKP INTERCITY Zakład Północny” w formie charakterystycznej kolorowej naklejki z logo IC, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „Naprawa P4: 06.06.2012 Zakład Północny w Gdyni".

Różnica pomiędzy fabrycznym malowaniem HCP, a wykonanym na tej maszynie polega na zastosowanych barwach – nie są bowiem takie, jak na lokomotywach gdy opuszczały bramę fabryki. Pudło posiada odcienie zieleni typowe dla ostatniego, stosowanego od 2003 roku podczas napraw okresowych, ujednoliconego schematu malowania w barwy zieleni. Dach jednak odbiega od tego schematu, gdyż jest ciemniejszy. Całe podwozie z wózkami, odgarniaczami i zderzakami zaś jest nietypowo ciemno szare. Lokomotywa ta, była jedną z dwóch maszyn pomalowanych w taki sposób (drugą była EP07-338).

Charakterystycznym elementem wyglądu tej lokomotywy są, prócz zielonego obecnie już nie stosowanego malowania, znajdujące się na obu ścianach bocznych, zaraz obok naklejek z przydziałem, naklejki z herbem Gdyni.

Do lokomotywowni w Gdyni Grabówku maszyna ta trafiła dopiero w 2008 roku, wraz z wejściem na stan PKP Intercity S.A. i wpisaniem na stan Zakładu Północnego. Wcześniej, lokomotywa ta była związana przez wiele lat z lokomotywownią w Szczecinie, a jeszcze wcześniej – bezpośrednio po przyjęciu na stan PKP, przez kilka lat z lokomotywownią w Krakowie Prokocimiu. Po drodze lokomotywę modernizowano, w tym do standardu EP07, a w 2001 roku weszła na stan PKP CARGO S.A.

Od momentu wspomnianej na wstępie naprawy rewizyjnej, do początku 2015 roku, wygląd lokomotywy nie zmieniał się, poza szybkim i znacznym pociemnieniu całego podwozia, jakie stało się niemal czarne, z oryginalnego ciemno szarego.

W lutym 2015 roku lokomotywę odstawiono na terenie macierzystej lokomotywowni w oczekiwaniu na kolejną naprawę P4. Ostatecznie wróciła do służby na początku sierpnia tego samego roku, po przeprowadzonym przeglądzie P3 i podniesieniu limitu kilometrów. Przy okazji odświeżono malowanie czół (tylko środkowego fragmentu, bez linii okien i bez czołownicy), oraz dodano numery EVN u dołu ścian bocznych i w skróconej formie na czołownicach. W styczniu 2016 roku lokomotywa została ponownie odstawiona, kolejny raz w oczekiwaniu na naprawę P4.

Podczas kolejnej naprawy rewizyjnej (1P4/3), przeprowadzonej w ZNTKiM w Gdańsku, a zakończonej 14.12.2016 r., znów zmieniło się malowanie lokomotywy i znów na historyczne – tym razem zbliżone do fabrycznego z okresu, gdy już obowiązywały żółte czoła. Zmienił się także wtedy nieco wygląd zewnętrzny lokomotywy - na dachu zamontowano klimatyzatory kabin.

 

 

„Właścicielem znaku jest PKP Intercity S.A. Znak wykorzystano na podstawie umowy licencyjnej nr 001/2013.”


PODOBNE PRODUKTY