EU07-466 PKP
!!! UWAGA !!! Niektóre modele mogą mieć niedociągnięcia estetyczne przy reflektorach. Są pełno sprawne i technicznie w porządku. Przeceniliśmy te modele z upustem 40%.
EU07-466
cechy modelu
numer katalogowy
107016
przewoźnik
PKP
epoka
Vb-Vc
lata w których model i oryginał wyglądały tak samo
2002-2007
przydział
CM Katowice
napis na pudle:
Zakład Taboru
W Katowicach
Naprawa rewizyjna
ZNTK Poznań S.A.
27.12.2001
wózki
typowe dla 303E
odbieraki
oba typu AKP-4E ze ślizgiem pojedynczym
ilość odgromników
1
ilość pomostów dachowych
3
kominki wydmuchowe chłodzenia oporników rozruchowych
typowe dla 303E
reflektory
halogenowe typu KPM-24 w klasycznych obudowach
aparat cięgłowy
przystosowany do sprzęgu śrubowego i samoczynnego
zderzaki
z pochwą od strony czołownicy
skrzynia boczników indukcyjnych
płaska
wycieraczki
dwuramienne
ogrzewanie szyb czołowych
szyby grzejne
data premiery modelu
11.2023
cechy oryginału
producent
HCP, Poznań
rok produkcji
1987
typ
303E
numer fabryczny
366
wiek lokomotywy w roku, odwzorowanym w wyglądzie modelu
15
opis
Model lokomotywy EU07-466, w najbardziej charakterystycznym w drugiej połowie lat 90-tych schemacie malowania tej serii lokomotyw.
Stan na lata 2002-2007. Lokomotywa przydzielona wtedy była do Zakładu Taboru w Katowicach. Ostatnią naprawę rewizyjną (R5 połączoną z modernizacją) przeprowadzoną przez ZNTK Poznań S.A., zakończono 27.12.2001 r. W związku z tym, w treści dokładnie jak oryginał, model ma naniesiony przydział „Zakład Taboru w Katowicach”, oraz miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej „ZNTK Poznań S.A. Napr. rew. 27 12 01". W ramach modernizacji, z widocznych elementów, zabudowano reflektory halogenowe typu KPM-24, nie zmieniając obudowy (tak zwany „zez”), szyby elektrogrzewcze, oraz elektryczne (dwuramienne) wycieraczki i spryskiwacze szyb czołowych.
Z lokomotywownią w Katowicach, lokomotywa ta była związana od początku swojej pracy na PKP. W 2001 roku weszła na stan PKP CARGO S.A., pozostając w Katowicach. W macierzystej katowickiej „szopie” pełniła nieprzerwanie swoją służbę, aż do 2008 roku, gdy przeszła na stan PKP Intercity S. A. i trafiła do Zakładu Południowego w Krakowie. Ale nawet wtedy jeszcze przez krótki okres pozostawała nadal w Katowicach.
Cechą charakterystyczną tej lokomotywy było to, iż z powodu swojej bardzo dobrej sprawności technicznej, doskonale trzymała prędkość jazdy, przez co idealnie sprawdzała się na pociągach pośpiesznych.
Maszyna ta prowadziła między innymi pociągi pośpieszne relacji Katowice – Gdynia, Kołobrzeg, Wrocław, Łódź i Warszawa, czy też pociągi osobowe do Zwardonia, Wisły i Raciborza, Częstochowy i Koluszek.
Podczas kolejnej naprawy rewizyjnej (R6), przeprowadzonej w ZNTK Oleśnica, a zakończonej 28.09.2007 r., malowanie zmieniło się na jasnozielone z ciemnozielonym pasem, bez żółtych czół, charakterystyczne dla początku XXI wieku, sprzed podziału PKP na spółki.
Oryginał obecnie wciąż, od wielu już lat, oczekuje naprawy głównej na terenie lokomotywowni Kraków Prokocim.
Inicjatorem powstania modelu tej lokomotywy jest Tomasz Sołtys, w ramach przeprowadzanej akcji zgłaszania modeli do opracowania.